Του Μιχάλη Τζανάκη
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων –ποτέ δεν κατάλαβα είναι η αλήθεια γιατί αυτή τη διαχρονική «συγκατοίκηση» στο συγκεκριμένο υπουργείο- εξακολουθεί να δίνει ρεσιτάλ ανευθυνότητας όχι μόνο με τις πράξεις, αλλά και με τους λόγους της μια και δείχνει να απευθύνεται σε «ιθαγενείς» κάποιας ξεχασμένης φυλής του … Αμαζονίου ή τα υποσαχάριας Αφρικής!
Η εν λόγω ηγεσία πράττει και λέει πράγματα ασυνάρτητα και έξω από κάθε είδους κοινή λογική. Οι ανακολουθίες σχετικά με το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εν μέρει από την πορεία της πανδημίας. Το να επιχειρηματολογεί όμως μέχρι χθες ότι «στα σχολεία δεν υπάρχει μεταδοτικότητα» μόνο στα μεταμεσονύκτια πάρτι και τα περίπτερα, ότι και τούτη τη στιγμή το πρόβλημα δεν το προκαλεί ο συνωστισμός 25-30 παιδιών ανά τμήμα, αλλά το πήγαινε-έλα των γονιών για να πάρουν από το σχολείο τα παιδιά προφανώς παίζει παιγνίδια με τη νοημοσύνη μας. Ακριβώς το ίδιο έκανε όταν με σπουδή ανακοίνωνε πως στο ελληνικό σχολείο ο μέσος όρος μαθητών είναι 15 (!!!) μαθητές ανά τάξη επομένως δεν συνέτρεχε λόγος πρόσληψης εκπαιδευτικών και μικρότερα τμήματα μαθητών.
Αν ανατρέξουμε στα έργα και τις ημέρες της εν λόγω ηγεσίας θα δούμε να αγνοεί πότε άρχισε ο δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος (!!!), η ίδια υπουργός που σε μήνυμά της χαιρέτισε την 28η Οκτωβρίου ως ημέρα που η Ελλάδα ξεσηκώθηκε κατά του … λαϊκισμού(!!!), η ίδια που εδώ και ένα χρόνο επισήμως διακήρυξε πως η Ιστορία πρέπει να «πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα», αλλά οφείλει να αναπτύσσει την «εθνική συνείδηση» (κάτι μας θυμίζει αυτό), η ίδια που υπακούοντας στα Αδώνεια κελεύσματα επανέφερε τη διδασκαλία των –ασφαλών- Λατινικών, αντί της «αριστερόστροφης» Κοινωνιολογίας ως μάθημα κατεύθυνσης, η ίδια που αρχές Σεπτέμβρη 2020 δεν ήξερε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, αλλά διοργάνωσε εκδήλωση στο υπουργείο για να λανσάρει τα παγουρίνο των 250 ml ως αντίδοτο στην εξάπλωση του κορωνοϊού, η ίδια που μοίρασε τις πανάκριβες μεν- αποκριάτικες δε- μάσκες προκαλώντας τον απόλυτο χαβαλέ στις σχολικές τάξεις, η ίδια που διοργάνωσε εκλογές-παρωδία με «ηλεκτρονικές κάλπες» για τα Υπηρεσιακά συμβούλια όπου το κυβερνόν κόμμα έλαβε 74,34%, με τη λεπτομέρεια ότι οι ψηφίσαντες ήταν περίπου το … 5% των εκπαιδευτικών και πολλά άλλα που μόνο θυμηδία προκαλούν.
Εν πάση περιπτώσει η δύσμοιρη Παιδεία στην Ελλάδα δεν είναι στα … καλύτερά της. Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και … κέραμοι ατάκτως ερριμμένα!!!
Γιατί τα κάνει όλα αυτά; Γιατί η νοημοσύνη της “κάτι σαν υπουργού – Κεραμιδαρέως” φτάνει μέχρι εκείνου του σημείου που μπορεί να κατανοήσει η ίδια ότι μπορεί να συλλάβει η δική μας νοημοσύνη. Μέχρι εκεί φτάνει το νιονιό της! Παραπάνω δε μπορεί! Δε φταίει όμως αυτή. Η φύση της έδινε το μυαλό, αλλά όταν η ομπρέλα της το εμπόδιζε! Επομένως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι την έχουν τοποθετήσει σ’ αυτό το υπουργείο. Ανέκαθεν η φροντίδα της πολιτείας ήταν για το πως θα “παράγει” πολίτες αναλώσιμους και ημιμαθείς -ξερόλες!!! Με πτυχία και διδακτορικά ίσως, αλλά απαίδευτους και αποξεραμένους, αδίστακτους και αδιάφορους στη γελοιοποίηση, με εξειδίκευση και επιστημοσύνη, αλλά απάνθρωπους και ατομικιστές, αδίστακτους στον ανταγωνισμό και στην απανθρωπιά. Γνωρίζει πολύ καλά πως “πᾶσα ἐπιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης και τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία και οὐ σοφία φαίνεται” και αυτό επιδιώκει δεκαετίες τώρα! Να διαχωρίσει απολύτως την επιστήμη απ’ τη δικαιοσύνη και την άλλη αρετή. Το αποτέλεσμα -χάλι της Παιδείας είναι σήμερα πασιφανές. Στόχος της αστικής παιδείας είναι να βγάζει πανούργους! Στις μέρες μας φαίνεται να το κατορθώνει!!!